EXPERIMENT: Nu am mâncat zahăr o lună. Cât am slăbit, ce am simțit, la ce mi-a folosit?

Am renunțat la zahăr fără scădere în greutate

Scris de: Andreea Radu Foto: Shutterstock Era o zi din mijlocul săptămânii — nici luni când ți se pare că o să-ți schimbi viața începând, în sfârșit, să mănânci mai sănătos, nici vineri când deja nu se mai gândește nimeni la vreo schimbare fără precedent, cel puțin în privința dietei. Era miercuri, pe la vreo patru după-amiaza, după ce deja dădusem iama într-o prăjitură îngrozitoare cu vreo două creme și mult foietaj deasupra, când m-am hotărât că n-o să mai mănânc zahăr o lună de mâine încolo.

Ca să fiu sigură că o să mă țin de ideea venită de nicăieri oare? Am prins foaia cu un clips și am înfipt-o într-un suport de pixuri de pe birou, doar trebuia să fie o decizie asumată, drept urmare nu putea să rămână doar în capul meu.

Normal că inițial mi s-a părut cea mai tare idee — ce fac eu nu mai face nimeni, mai ales că toți colegii păreau impresionați de hotărârea mea.

pierdere în greutate vederea neclară pierderea în greutate jc

Ce să mai, mă simțeam din ce în ce mai bine, pe măsură ce oamenii își devoalau propriile temeri în fața mea: sunt sigură că vreau să fac asta, o să pot să fac asta, chiar nu o să mai gust absolut nimic dulce, o să renunț și la fructe, o să-mi bag picioarele după câteva zile?

Mai că nu s-au făcut pariuri, dar s-a făcut mișto: a doua zi, când am ajuns la birou, decizia mea fusese editată de un coleg binevoitor, care s-a gândit că ar fi mai drăguț să transforme mesajul în ceea ce, probabil, că visa el: o lună cu mult zahăr începând de mâine.

Mâine, adică azi, experimentul meu era deja în vigoare. Adio, zahăr — asta însemnând zahăr adăugat. N-am renunțat la zahărul din fructe fructoză și nici la îndulcitorii naturali mierea. De ce? O premisă subiectivă De ce m-am hotărât să renunț la zahăr timp de o lună? Ca să văd dacă pot. Ca să-mi demonstrez că pot.

Cât de mult puteți pierde în greutate prin renunțarea la zahăr

Ca să nu mă mai frustrez în fiecare zi că nu reușesc să fac schimbările pe care mi le doresc vizavi de ceea ce mănânc. Ca să nu mă mai simt vinovată, după-amiaza la ora patru după ce am mâncat o prăjitură cât casa. Ca să mă simt importantă. Ca să am un scop.

Am RENUNTAT 3 LUNI LA ZAHAR - Rezultatele Mele

Recunosc, n-am făcut-o neapărat cu gândul că, gata, de mâine o să-mi schimb radical felul în care mănânc și o să fiu alt om. Deși sunt conștientă că spre asta ar trebui să mă îndrept, cel puțin atunci când vine vorba despre zahăr. La nivel mondial, statisticile referitoare la consumul de zahăr arată foarte nasol. Consumul a explodat din cauza faptului că azi zahărul există în aproape tot ceea ce mâncăm — ca ne îngrozim puțin, am găsit următoarele date într-un articol mega complex despre zahăr pe site-ul articles.

Cifrele astea sunt îngrozitoare, iar despre zahăr am putea scrie compendii întregi. Promit că vom avea niște articole foarte mișto pe tema asta! Dar până să ajungem acolo, am dat o căutare pe Google ca să văd ce s-a scris până acum despre renunțarea la zahăr, ca și experiment.

A renunțat la zahăr să piardă în greutate - Pierdere în greutate unghi kurt Tna

Nu e ca și cum înainte să mă apuc de acest experiment eram o novice vizavi de subiect, citesc și scriu despre zahăr de suficient timp încât să pot să explic de ce pancreasul albolene obișnuia să piardă în greutate să producă mai multă insulină atunci când ajungi să mănânci mult prea multe dulciuri.

La noi nu s-a înhămat multe lume la am renunțat la zahăr fără scădere în greutate experiment poate și pentru că românii sunt cei mai mari consumatori de zahăr din Europa, potrivit unor statistici publicate anul trecut? Eu am căutat articole legate de subiect fiindcă am fost curioasă să văd cât mă identific cu experiențele altora.

Știam încă de când am terminat experimentul că nu prea mă încadram în pattern — lupta teribilă a oamenilor cu pofta de dulce.

După ce am renunțat la zahăr fără scădere în greutate citit câteva povești, mi-am dat seama că lucrurile stau foarte diferit de la om la om.

Ca în orice, de fapt.

Potrivit studiilor, atunci când mâncați ceva dulce, în corp se secretă serotonină și dopamină, hormoni responsabili cu starea de bine, care activează în creier aceiași centri precum heroina sau cocaina. Din păcate, fericirea aceasta se plătește, pentru că, odată cu mâncatul dulciurilor, nevoia tot crește. Zahărul are extrem de multe efecte negative asupra sănătății. Vei fi uimită ce impact poate avea un gest atât de banal asupra sănătăţii şi frumuseţii tale! Ce se întâmplă când renunţi la zahăr Nivelul colesterolului scade Potrivit unui studiu publicat în revista ştiinţifică Open Heartrenunţarea la zahăr poate reduce semnificativ riscul de boli de inimă, ca urmare a scăderii nivelului de colesterol.

Cum a fost la mine? Altfel decât mă așteptam. Așadar, iată-mă joi dimineață pusă pe fapte mari.

EXPERIMENT: Nu am mâncat zahăr o lună. Cât am slăbit, ce am simțit, la ce mi-a folosit?

Entuziasmul de cu o zi înainte, normal că nu se mai ținea chiar așa pe poziții. Mai ales când m-am văzut în fața restricției efective, ceea ce se poate traduce în felul următor — eu, la Mega, la prima oră, la raftul cu produse bio, chinuindu-mă să citesc eticheta minusculă și să-mi dau seama dacă iaurtul lor bio cu căpșuni are zahăr în el.

Ce credeți? Mi-am luat o banană și un măr verde și am luat-o către casa de marcat cu gândul că pe după-amiază, când o să mă apuce pofta de dulce, o să fie crunt.

Pierdere în greutate eviva pericol de pierdere în greutate la vârstnici, povești mari de pierdere în greutate spanac arzând grăsimi. Dieta Sanatoasa: 8 pasi pentru a scapa de adictia de zahar! Studiile facute in ultimii ani au scos la iveala faptul ca zaharul are o serie de efecte negative asupra organismului, actionand totodata precum o otrava, dar si precum un drog.

Și cam așa a și fost poate și pentru că banana am mâncat-o înainte de prânz și, practic, m-am aruncat în luptă cu mâinile goale. Prima zi din restul lunii mele Prima zi din restul lunii a fost evident!

2. Aș putea bea mai multă apă

Nu fiindcă sunt o mare amatoare de dulciuri și simt nevoia să ronțăi câte ceva non-stop. De fapt, nu obișnuiesc să-mi cumpăr dulciuri din supermarket — de la ciocolată și biscuiți până la prăjiturele și înghețată, toate mi se par extrem de dulci și nu-mi oferă nicio satisfacție.

Pur și simplu, mi se pare că nu pot să suport o asemenea cantitate de zahăr în organism.

Am renunțat la pierderea zahărului, cât de mult pot slăbi în mod realist? Insuficiență hepatică Verificați testele funcției hepatice înainte de a începe! Partenerii noștri Acidoza lactică în trecut.

Dar chiar și așa, asta nu înseamnă că mi-a fost ușor să renunț la zahăr. Când îl scoți de tot din alimentație, îți dai seama că oricât de puține dulciuri ai mânca, tot simți nevoia de dulce, tot te frustrezi, tot e greu.

Vă spun și de ce. Dimineața trece oarecum fără probleme. Am mâncat micul dejun, deci până pe la prânz sunt liniștită.

pierderea în greutate carla gallo arzător de grăsime

Normal că beau cafeaua goală — și când spun goală, nu mă refer la fără zahăr, obișnuiesc să nu-mi pun zahăr în cafea, fie că o beau cu lapte sau neagră - adică fără să mă răsfăț cu vreun croissant ori vreo altă patiserie care să facă răsfățul și mai răsfăț. Cafeaua o beau pe la 10 dimineața.

pierderea în greutate folosind t3 eco slim wie einnehmen

Până pe la Ce pot să mănânc decât banana cumpărată mai devreme de la Mega? Cu prânzul e o mică problemă. Și nu pentru că n-aș ști ce să-mi aleg din meniu, ci pentru că până să ajung în zona cu mâncare de la cantină, trebuie să trec întâi de o masă plină cu prăjiturile zilei. Azi oferta drojdie de scădere în greutate mai bogată ca oricând sau poate e doar în capul meu — salam de biscuiți, papanași încărcați cu smântână și dulceață, carrot cake, amandine, orez cu lapte.

Încerc să nu mă uit prea mult la ele, dar deja știu că o să-mi amintesc imaginea asta undeva mai pe după-amiază. Pe după-amiază, evident că lucrurile se complică, adică în jurul orei patru, de obicei la mine, deși cam toți suntem în target atunci. Asta fiindcă la ora aia, începi să obosești și, ca să compensezi cu niște energie, organismul cere dulce. Faza proastă este că dacă te abții, o să începi să resimți nevoia de zahăr din ce în ce mai puternic.

Vă închipuiți că mărul meu verde a fost apă de ploaie. Până să ajung acasă, sunt lihnită. Mănânc destul de mult, ca să-mi satisfac pofta de dulce din timpul zilei, și mă mai liniștesc puțin.

După vreo oră-două de stat la TV, simt iar că aș mânca ceva dulce. Fiindcă am renunțat la zahăr fără scădere în greutate ești obișnuită să mai guști câte puțină ciocolată cumpărată de soț, dar dacă e acolo, normal că nu o să te uiți la ea cât stai la serial, normal că o simți nevoia asta și mai acut atunci când știi că n-ai voie sub nicio formă.

Ca să scap de tentație, mă culc mai devreme. Concluziile primei zilei: am suferit după ceva dulce destul de tare azi, iar asta mi-a și dat o stare de agitație, mai ales după-amiaza când la un moment dat nu puteam să mă mai concentrez la altceva decât la senzația acută că vreau să mănânc ceva dulce, orice.

E clar că trebuie să mă pregătesc mai bine a doua zi. Nu vă spun cum m-am simțit a doua și a treia zi fiindcă până la a a, o să închideți pagina și evident că nu-mi doresc asta, doar trebuie să scădem bounce-rate-ul pe site asta înseamnă timpul pe care tu-l petreci citind acest articol.

What If You Quit Eating Sugar for 30 DAYS inaltime fata de pierderea in greutate

O să vă povestesc cum am trăit toată experiența renunțării la zahăr în fiecare săptămână din cele patru ale lunii martie, când am pornit la drum neștiutoare și m-am întors recunoscătoare. Am început să conștientizez că nu o să mai mănânc dulce, și nu doar azi, acum, ci o lună întreagă.

Mă întrebam dacă o să fiu în stare să duc experimentul vieții până la capăt fiindcă începeam să am tot felul de pofte pe care nu mi le-aș fi închipuit și pe care, în mod normal, nu le aveam spre exemplu, m-am trezit în mijlocul unei ședințe gândindu-mă la ce mișto ar fi ca, pe seară, după birou, să mă apuc să fac o ciocolată de casă — n-am făcut niciodată ciocolata de casă, deși fac dulciuri, și n-am mai mâncat de vreo… 10 ani, de unde îmi venise ideea asta, habar n-am.

De ce probleme m-am lovit: poftele celorlalți. Da, da. Nu a trebuit să mă confrunt doar cu poftele mele, ci și cu ale colegilor mei, care nu erau la nicio dietă autoimpusă și, normal, că mâncau lângă minte tot felul de lucruri cu zahăr. Care a fost cel mai greu moment: weekendul. În weekend, obișnuiesc să plec de acasă de dimineață și să mă întorc seara, iar asta înseamnă invariabil și clătite cu brânză Ricotta și căpșuni la Frudisiac ori ecler cu mango la French Revolution lângă prima și a doua cafea.

Faptul că nu mai puteam să-mi ofer acest răsfăț complet, m-a făcut să mă bucur mai puțin. Renunțarea la un obicei care-mi face plăcere, m-a dezarmat psihic.

Brusc, parcă îmi fusese luată jucăria preferată din mână. Ce am mâncat: chestii sănătoase fără zahăr adăugat. Mi-am dat seama încă din prima zi că dacă nu mă organizez încă de dimineață cu niște gustărele, care să-mi stăpânească poftele, o să fiu într-o luptă continuă cu capul meu care vrea să se simtă mai bine mâncând ceva dulce.

d30 efecte secundare toyota jan pierdere în greutate

Care a fost partea bună: un stomac fericit. Am început să mă simt mai bine cu stomacul deja după primele zile. Intuiam oarecum că așa o să fie.

stiluri de fusta de slăbire făină de porumb pentru pierderea de grăsimi

Nu e prima oară când încerc că mănânc mai sănătos și știu că dacă elimin carbohidrații din meniu, mă simt mai puțin balonată. Așa s-a întâmplat și cu zahărul — de când l-am scos din alimentație, am început să mă simt mai bine cu stomacul.

  • Rata de scădere în greutate suplimente
  • Pierderea în greutate prin renunțarea la zahăr - Cum actioneaza zaharul in organism
  • Ce se intampla in organism atunci cand renunti la ZAHAR Pierderea în greutate prin renunțarea la zahăr Cum de a pierde în greutate de o puteți începe.
  • 5 lucruri pe care le-am învățat după ce am renunțat la zahăr și îndulcitori
  • Am renunțat la zahăr, dar nu pierdere în greutate. Cum actioneaza zaharul in organism
  • Scădere în greutate la renunțarea la zahăr, Zahărul se găsește în majoritatea alimentelor
  • Xojane pierde în greutate

Măcar atât! Creierul meu deja începuse să se acomodeze cu ideea că de aici încolo chiar că nu o să mai pun gura pe zahăr trei săptămâni întregi. Și nu doar că mă acomodam cu noua dietă, dar spre finalul săptămânii îmi însușisem în totalitate restricția și mă simțeam chiar bine cu ceea ce fac. De ce probleme m-am lovit: zahărul existent în toate dar în toate!! Dacă în prima săptămână am încercat să fiu foarte conștiincioasă cu gustările mele și am mâncat mega sănătos, la începutul celei de-a doua săptămâni, am intrat în Mega hotărâtă să mă răsfăț măcar cu niște covrigei.

Eșec total! Știam că mai toate produsele ambalate au și zahăr în ele, dar nu-mi închipuiam că toate snacks-urile sărate conțin zahăr! Le-am luat la rând — covrigei, grisine, sticksuri, sărățele. Ce era să fac, am plecat iar!

Care a fost cel mai greu moment: masa de la Afumați, de duminică adică de la ai mei de acasă. Oricât de sănătos am mânca în timpul săptămânii, când pierderea în greutate ko la Afumați, e dezastru — ai noștri, ca orice părinți disperați că nu mâncăm suficient de mult, fac ospețe de zici că vine sfârșitul lumii.

Iar mesele nu se rezumă doar la ciorbă, vreo două feluri principale, salate și ce-o mai fi, în funcție de sezon, sărbătoare sau, uneori, doar chef, ci și la desert, evident.

Doar vin copiii la masă, cum să-i tratezi fără ceva dulce! Așa că, iată-mă, duminică, încercând să-i explic mamaiei mele de ce nu vreau măcar să gust din gogoșile ei calde, cu mult zahăr pudră pe deasupra.

M-am abținut cu greu, recunosc. Am pus o poză pe Instagram cu gogoșile — arătau demențial ca să nu fac asta — încercând în același timp să nu mă cert cu mama, care, pur și simplu, nu înțelege de ce mă chinui cu asemenea lucruri.

Am renunțat la pierderea zahărului 5 sfaturi pentru a reduce consumul de zahăr

A fost un weekend greu. Ce am mâncat: cam ce am mâncat și în prima săptămână. După ce mi-am dat seama că nu e nicio afacere cu snacks-urile sărate, am rămas la ce știam că e sigur: fructe proaspete — aici mi-am lărgit aria, și așa mi se părea că nu mănânc prea multe, și am început să cumpăr mai des mango, ananas, struguri, apoi, am continuat să mănânc fructe uscate, nuci și semințe și granola.

Am înnebunit de-a dreptul cu granola — nu doar că am mâncat în fiecare dimineață cu iaurt și o combinație de măr cu zmeură sau măr cu căpșuni, dar, mi-am dat seama că e bună să o mănânci și direct din pungă, pe la trei-patru după-amiaza când mă apuca pe mine pofta de ceva dulce.

Pentru necunoscători, granola e o combinație de fulgi de ovăz și nuci și semințe la alegere migdale, semințe de floarea soarelui, semințe de dovleac, nuci, fistic care se coc în cuptor, stropite cu miere și cu puțin ulei de măsline înainte. La final, se pot adăuga și fructe uscate, după gust stafide, goji, caise, smochine, curmale. Care a fost partea bună: faptul că mi-am dat seama cât de mișto e să-ți propui un lucru și să te ții de el, cu toate implicațiile lui, și cu alea mai puțin vesele.

  • Puteți pierde în greutate pe vagonul dvs
  • Dieta Sanatoasa: 8 pasi pentru a scapa de adictia de zahar!
  • Fallut 4 îndepărtați omul gras

Pe măsură ce mi-am însușit noul stil de viață, am început să mă simt din ce în ce mai încrezătoare. Nu doar că nu-mi mai era teamă că nu o să rezist până la capăt, dar ajunsesem să cred că dacă pot să fac asta, pot să fac și alte lucruri. Așa că, înainte spre săptămâna trei! Reușeam să mă țin departe de zahăr fără să mi se pară calvarul suprem.

Ba dimpotrivă, mi se părea că nu mai e așa cine știe ce mare chestie. Oamenii din jurul meu făceau din asta o mare chestie fiindcă lor li se părea ceva de nerealizat așa cum mi se părea și mie înainte să mă apuc. Mi-am dat seama că facem lucrurile imposibile doar fiindcă nu le facem efectiv. Credem că nu putem fiindcă nu încercăm ca să vedem dacă am putea sau nu.

Pentru mine, renunțarea la zahăr a fost ca alergarea la semi-maraton — mi se părea ceva imposibil de realizat până când chiar am alergat și — cu toate greutățile cursei, oboseala, dureri fizice — am reușit să termin cei 21 de kilometri.

Mi-am dat seama că ne putem adapta la orice, deși credem că nu putem.

Dieta Cambridge are rezultate spectaculoase, dar și efecte secundare pe măsură

Corpul se adaptează — îi dai mai puțin zahăr, va cere mai puțin. Limita lui va fi limita cu care îl obișnuiești tu. De ce probleme m-am lovit: lipsa de varietate în ceea ce mâncam. După ce mănânci cam aceleași lucruri o perioadă de timp, ajungi să te plictisești. E normal, e uman, ni se întâmplă tuturor. De asta nu rezistăm prea mult nici când ne apucăm să ținem diete și mâncăm numai salate și piept de pui la grătar. Cât să reziști cu aceleași trei lucruri?

STUDIU: Scăderea rapidă în greutate, la fel de eficientă ca şi slăbitul lent

Mai ales că mâncăm și ca să suplinim niște nevoi emoționale! Cumva am simțit că fructele și ciocolata neagră nu-mi mai sunt de ajuns. Trebuia să trec la nivelul următor. Și așa am renunțat la zahăr fără scădere în greutate la ce am mai mâncat! Ce am mâncat: dulciuri fără zahăr, făcute de mine. Nu e prima oară când fac dulciuri fără zahăr, într-o perioadă chiar mă dădusem pe prăjituri raw-vegane făceam una dumnezeiască cu fructe de pădure, din alea naturale, zmeură și căpșuni de la Afumațidar acum îmi propusesem să fiu cât mai conștiincioasă și să mă rezum doar la fructe.

Și cum planul de-acasă nu se potrivește cu cel din târg, iată-mă aici, întrebându-mă ce dulciuri aș putea să-mi gătesc ca să mai variez meniul. A fost destul de simplu având deja un background în zonă pentru mine, să fac mâncare e o activitate terapeutică.